maandag 10 december 2012

Hoe kan het dan zijn dat ze door haar dyscalculie geen diploma kan halen?



Beste Lezer,

Mijn dochter is gediagnosticeerd met Dyscalculie.

Zij volgt de opleiding gehandicaptenzorg op het ROC in Eindhoven. Maar door haar dyscalculie zal geen diploma krijgen!
Want ze zal nooit een voldoende halen voor het vak rekenen.

Ik heb het artikel "rekenrampen in het nauw" gelezen op uw webblog. Dit artikel sprak mij heel erg aan.

Mijn dochter doet het op stage en school harstikke goed. Ze haalt goede punten en de leraren zijn tevreden over haar.
Hoe kan het dan zijn dat ze door haar dyscalculie geen diploma kan halen? Dit hebben wij na een gesprek op school te horen gekregen en dit doet pijn.
Want ze wil het zo graag, ze heeft zich al die jaren voor 100 procent in gezet om zo ver te komen. En nu stoot ze weer tegen een muur, "rekenen".

Door al die frustraties, wat er nu allemaal speelt willen wij niet meer afwachten.
Daarom zijn mijn gezin en ik een petitie gestart. Wij willen zoveel mogenlijk handtekeningen inzamelen en deze aan de tweede kamer overhandigen.

Het is fijn om te zien dat zoveel mensen achter ons staan.

Ook willen wij dit onder de aandacht brengen doormiddel van de media (kranten tv en dergelijke).

We zijn pas net een week op gang, en we hebben nu al 300 handtekeningen. Twee kranten hebben al contact met ons opgenomen, die met dit onderwerp zeer zijn begaan.

De petitie kunt u vinden op:
http://discalculiemaartochdiploma.petities.nl/

En mijn dochter heeft een site:
www.everyoneweb.com/petitierekenen

Misschien kunt u iets voor ons betekenen,

Wij grijpen elke kans aan, om ons doel te bereiken!
Dat kinderen met dyscalculie vrijgesteld worden voor het examen rekenen. Want wij weten als geen ander, hoeveel impact het heeft op iemand die met dyscalculie door het leven gaat.

Met vriendelijk groet,

Carla van Gerwen 

Bron: email Injona

Geen opmerkingen:

Een reactie posten